Toeta

Selver väidab, et kliendid soovivad puurikanade mune

Nähtamatute Loomade avalik kampaania Selveri ja selle emafirma Tallinna Kaubamaja Grupi suhtes on kestnud juba eelmise aasta septembrist saati. Kampaania eesmärk on, et TKM Grupp teataks avalikult puurikanade munade müügist loobumisest aastaks 2025. 

Kampaania on viimasel ajal palju kõlapinda saanud nii meedias kui mujal.Põhjuseid ja vabandusi, miks TKM Grupp ja Selver otsust välja ei kuuluta, on kampaania jooksul olnud mitmeid. Üheks neist on väide, et Selver müüb oma poodides vaid seda, mida nende kliendid soovivad. Kas kliendid aga soovivad tõesti osta ebainimlikes tingimustes kasvatatud puurikanade mune? 

Puuris on kanal “ringi liikumiseks” vaid ca ühe A4-suurune ala, mis tähendab, et tegelikult ta seal ringi liikuda ei saagi. Linnul ei ole puuris ruumi isegi tiibade sirutamiseks, samuti ei saa ta mitte kunagi näha päikesevalgust. Kahjuks on puurikanadel sellised tingimused kõigis Euroopra riikides ning Eesti ei ole selles osas erand.

Hiljuti ilmunud artiklist saab lugeda ka Nähtamatute Loomade vastust Selveri kommunikatsioonijuhi kommentaarile, et kanadel on kitsastes traatpuurides hea elu.  

Eesti inimene hoolib

Eelmisel aastal Kantar Emori poolt läbi viidud uuringust selgus, et ligi 70% vastanutest ei poolda kanade pidamist väikestes traatpuurides.

Kantar Emor, 2019

Eelmisel aastal Kantar Emori poolt läbi viidud uuringust selgus, et ligi 70% vastanutest ei poolda kanade pidamist väikestes traatpuurides. 

Oleme oma kampaania jooksul korraldanud lugematul arvul meeleavaldusi nii Tallinnas kui Tartus, millest on osa võtnud väga palju inimesi. Meeleavaldused on toimunud nii Selveri poodide kui Kaubamaja Toidumaailma ees. Meie petitsioonile, mis palub Selveril ja TKM Grupil loobuda puurikanade munade müügist, koguneb järjepidevalt allkirju. Kampaania raames uuritakse meilt pidevalt, kas Selver on juba puurikanade munadest loobumisest teatanud. Väide, et Eesti inimene ei hooli loomade heaolust ning et tarbijaid tahavad osta puurikanade mune, ei pea seega paika. 

November 2019

Samuti on Selver väitnud, et nende valikus on Eesti jaekettidest kõige suurem valik vabal pidamisel, öko- ja õrrekanade mune – need moodustavad väidetavalt kogu munade sortimendist lausa 20%. Ometi on Selveri konkurendid nagu Prisma, Maxima, Stockmann ja Rimi juba ammu avalikult teatanud, et loobuvad lähiaastatel puurikanade munadest, kuigi nende munavalikus praegu puurivabad munad nii suurt protsenti ei moodusta. 

Suur puurivabade munade sortimendi protsent Selverites annab neile veelgi enam põhjust teatada, et aastaks 2025 moodustab 100% poeriiulitel müüdavatest munadest puurivabade kanade omad. Selveril on praegu suurepärane võimalus astuda samm uude sajandisse, et mitte konkurentsist maha jääda. 

Tutvu Nähtamatute Loomade kampaaniaga Tallinna Kaubamaja Grupi ja Selveri suhtes lähemalt ja anna oma allkiri siin: www.sydametuselver.ee