Toeta

Miks just Prisma?

Hiljuti alustas Nähtamatud Loomad Eestis kampaaniat, mis kutsub Prisma Peremarketite kaupluseketti üles loobuma puurikanade munadest (märgistatud numbriga 3).

Oleme saanud küsimusi, miks me seda kõike teeme. Ehk olete mõelnud, miks oleme valinud sihtmärgiks just selle kaupluseketi, mis on suure tõenäosusega paljude lemmik. Paljudele võib meie valitud lähenemine tunduda kummaline, mõne jaoks võib-olla isegi vastuvõetamatu. Selles postituses selgitame täpsemalt, miks oleme otsustanud teha kampaaniat just Prisma vastu.

Efektiivne töö loomade heaks

Eelmisel aastal korraldas Nähtamatud Loomad sarnase kampaania, kus kutsus üles Rimit loobuma puurikanade munade müügist. Nii nagu Eestis, tehakse samasuguseid kampaaniad ka mujal maailmas. Mitmed firmad on selliste kampaaniate tulemusel vastu võtnud sotsiaalselt vastutustundlikke otsuseid, mis on aidanud nii loomi, keskkonda kui ka inimesi. Meie organisatsioon Poolas on suutnud sellise lähenemisega veenda juba üle poolte kauplusekettidest puurikanade munadest loobuma.

Kanade heaolukampaania eesmärk on, et Eestis ei peetaks enam kanu puurides

Prisma väidab, et nende kliendid soovivad osta puurikanade mune. Tarbijatel on väga raske olla informeeritud ja langetada vabu valikuid, kui nad ei ole kursis ei munapakendi märgistusega ega ka sellega, mida eri kanade pidamisviisid endast kujutavad. See on illusioon vabast valikust, mis põhineb vaid kõige soodsama toote eelistamisel, mõtlemata muudele tootmisprotsessidele.

Nähtamatute Loomade tegevuse üks oluline suund on kindlasti ka jagada tarbijatele teavet munade märgistussüsteemist, et neil oleks võimalik langetada paremaid valikuid. Paraku on praktika näidanud, et tarbijate teadlikkus küll kasvab, ent aeglaselt, ning usume, et loomad ei peaks kannatama valikute tõttu, mida teevad ostjad teadmatusest. Mõistame, et hinnatundlikul tarbijal on suuremast teadlikkusest hoolimata hetkel rahaliselt keeruline langetada poes eetilisemat valikut.

Suhtleme mitmete Eesti munatootjatega, kes on selge sõnaga öelnud, et on valmis tootmise ümber muutma, kui jaeketid ja toidutootjad võtavad selle suhtes selge seisukoha.

Mida rohkem poode loobub puurikanade munadest, seda tihedamaks muutub turukonkurents parema heaoluga munade vallas, mis teeb need kättesaadavamaks ka hinnatundlikule tarbijale. Lähiaastatel hakkab kindlasti Eestis kasvama 0–2 märgistusega munade konkurents ja seetõttu ka hinnad langema. Nii on läinud kõigis riikides, kus on toimunud samasugused muudatused.

Vastutustundlik ettevõtlus on ettevõtete seas üha populaarsem

Suured maailma jaeketid nagu Walmart, Carrefour, Aldi, Lidl ja teised on juba puurikanade munadest loobunud. Suurtootjad nagu Sodexo, Unilever, Mondelez International, PepsiCo, Nestle, Heinz, Danone, Dr. Oetker, Hilton, AccorHotels ja alles hiljuti Marriott International on teada andnud, et loobuvad puurikanade munadest.

Eestis on sama otsuse välja kuulutanud Swissotel Tallinn, Hilton Park Hotell Tallinn, McDonald’s, Vapiano, Subway, Rimi, Maxima, Stockmann. Nähtamatud Loomad suhtleb veel mitmete Eesti toidutööstuse ettevõtetega ning peagi kuulutavad rõõmusõnumi välja juba uued ettevõtted.

Meid huvitab väga: mis takistab Prismat tegemast seda sama?

Valisime sihtmärgiks Prisma, kuna usume, et suudame ühiselt koostöö ja läbirääkimiste kaudu luua loomadele paremad tingimused. Prismaga on läbirääkimised kestnud juba aasta. Hoolimata meie püüdlustele leida üheskoos lahendusi parandamaks loomade heaolu, otsustas Prisma, et neile on puurikanade elutingimused vastuvõetavad ning nad soovivad , et selline tootmine jätkuks.

Me usume, et Prisma soovib teha õige valiku ja olla vastutustundlik ettevõte, kes hindab loomade heaolu.

Prisma väidab oma veebilehel, et pakub klientidele ainult parimaid tooteid. Selle kampaaniaga soovime Prismale meelde tuletada, et kanade puurispidamine ja neile kannatuste tekitamine ei too nende lettidele parimaid tooteid.

Viime kampaaniat läbi koos kolleegidega Soomest loomakaitseorganisatsioonist Oikeutta eläimille, et suurendada kampaania mõju ja aidata kanu nii Eestis kui Soomes. Kampaania võidu korral tähendaks see, et Prisma läheks üleminekuajaga puurivabadele munadele üle mõlemas riigis! See tähendab tuhandete kanade pääsemist puurielust!

Seda kampaaniat tehes on meil suurem eesmärk alati silme ees. Püüdleme selle poole, et kanade puurispidamine jääks minevikku.

www.prismajulmus.ee