Kas hinnatundlik klient käib Selveris?

Nähtamatute Loomade kampaania, mis kutsub üles Selverit ning Tallinna ja Tartu Kaubamaja Toidumaailma üle minema puurivabadele munadele aastaks 2025, on kestnud üle kolme kuu. Seni on Selver aktiivselt sellele vastutustundliku ettevõtluse näitele vastu võidelnud. Nähtamatute Loomade esindajad on praeguseks hetkeks Selveri ja Tallinna Kaubamaja Grupi juhatusega kohtunud kokku kolmel korral. Olenemata läbirääkimistest ja Nähtamatute Loomade välja pakutud lahendustest edasiste sammude seadmisel, pole Selver ning TKM Grupp nõus olnud ühegi lahendusega.

Selveri vastuargumendid sisaldavad muuhulgas ka väidet, et Selveris käib hinnatundlik klient, kes ei suudaks peale Selveri puurivabadele munadele üleminekut omale puurivabu mune osta. Samas kinnitavad mitmed uuringud, mida viiakse läbi igal aastal ning mis keskenduvad toidukorvi hinnataseme võrdlusele erinevates jaekettides, juba mitmendat aastat järjest, et kalleima hinnaga toidukorvi sisu saab just Selveri kauplustest. Nt kirjutab 2017. aasta Postimehe artikkel lausa oma pealkirjas, et kalleim ostukorv tuleb jätkuvalt Selverist: https://tarbija24.postimees.ee/4095271/suur-hinnavordlus-kalleim-ostukorv-tuleb-jatkuvalt-selverist. Samuti 2018. aastal Postimehes ilmunud artikkel toob välja, et soodsaim ostukorv on kliendil võimalik kokku panna Maximas ning kalleim Selveris: https://tarbija24.postimees.ee/4889946/juulikuu-ostukorv-soodsaimalt-saab-prismast-kalleim-selver. Seega võib väita, et hinnatundlikud kliendid pigem igapäevaselt Selveris ostlemas ei käi.

Samuti saab ka kindlalt väita, et puurivaba muna uueks standardiks saades ühtlustuvad erinevatest tootmissüsteemidest pärit munade hinnad. Seda on näha juba välismaa näidetel – nt Austrias, Taanis ning Saksamaal, kus puurikana munadest on loobunud 100% jaekettidest, on munade hinnad juba ühtlustunud ning õrrekana munast saanud uus standard. See tähendab, et ka hinnatundlikul kliendil ei ole pärast Selveri ja Tallinna ning Tartu Kaubamaja Toidumaailma puurivabadele munadele üleminekut vaja karta, et ta endale enam üldse mune lubada ei saa.

Nähtamatud Loomad veab eest kampaaniat, mis kutsub üles kõiki toidusektori ettevõtteid üles loobuma puurikanade munade müügist ja/või kasutusest aastaks 2025. See annab aega 6 aastat, et oma tarneahelat muuta. Seda on teinud juba 40% Eesti jaesektorist ning ligi 50 teist ettevõtet toidusektorist. 

Selver ning Tallinna ja Tartu Kaubamaja Toidumaailm, millal otsustad näidata oma tõelist väärtust ning teed ainuõige valiku, mida nii paljud sinu kliendid sinult ootavad? Loobu puurikanade munade müügist, sest tulevik on puurivaba! 

Kui Sa soovid olla üks nendest headest inimestest, kes annab Selverile märku, et on aeg loobuda puurikanade munade müügist, külasta lehte https://www.sydametuselver.ee/ allkirjasta petitsioon ning jaga seda ka enda sotsiaalmeedias.